Areál pro vás rekonstruovala

Je libo sauna? Co při saunování ano a co ne... 11. 10. 2017

Saunování odbourává stres, pomůže při nespavosti a posiluje imunitu - a dopřát si ho můžete i ve sportovním areálu Pražačka. Zdejší sauna je určena až pro 12 osob, nechybí ochlazovací bazén či sprcha a možnost občerstvení bezprostředně v jejích prostorách. Dopřát si ji můžete kromě soboty každý den.

Aby saunování neslo ovoce, je třeba dodržovat jasná pravidla. Před ním byste měli zamířit pod sprchu a pak se důkladně osušit. Před vstupem do sauny byste také měli odložit šperky, které se v horku sauny mohou rozpálit. Těsně před saunováním se také zdržte alkoholu i cigaret. A zapomeňte i na saunování „na lačný žaludek“. Zároveň nechoďte ani přecpaní.

A jak poznáte ideální dobu saunování pro vaše tělo?

Když vás při pobytu v sauně začne pálit pokožka, boltce či bradavky, raději vyjděte. Optimální opakování cyklu sauna-bazén- odpočinek jsou tři. Během pobytu v odpočívárně mezi jednotlivými cykly je důležité doplňovat tekutiny. Po saunování si dopřejte banány nebo broskve. Díky nim se do těla vrátí i hořčík a vápník. Mýtem je pak informace, že saunování zatěžuje srdce. Pravidelná sauna má totiž pozitivní dopady na posílení nejen imunity, ale právě na posílení celého kardiovaskulárního systému - tedy posiluje funkce srdce, cév a krevního oběhu jako celku.